Blåbärsmuffins

Publicerat: 2011-07-31 Kl: 17:08:33 | I kategori: Cupcakes

Receptet på den här muffinssmeten kommer ursprungligen från min mammas kokbok. Muffinsen blir riktigt saftiga och goda och går att variera med i princip vad man vill. Jag hade en massa blåbär i frysen så då blev det ett lätt val för mig :)





Blåbärsmuffins
~12-16 stycken

150 gram smör
2 dl socker
2 ägg
1/2 dl vatten
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
Ca 2 dl blåbär

1. Sätt ugnen på 225 grader.

2. Vispa ägg och socker poröst.

3. Smält smöret och blanda ner tillsammans med vattnet.

4. Blanda vetemjöl och bakpulver i en separat skål, som sedan vänds ner i äggsmeten. Ha i blåbären och rör runt.
5. Fyll muffinsformar (använd gärna muffinsplåt) till ungefär 3/4. Grädda i mitten av ugnen i ungefär 10 minuter.
Kommentarer
Postat av: Henrik Stigell

Tack för tipset! Detta kommer familjen uppskatta :)

2012-01-20 @ 15:58:31
URL: http://www.familjen-stigell.com
Postat av: Kitt

Jag har hittat min nya kokbok!! Vilka fantastiska bakverk och tack för att du delar med dig!! Jag ska baka redan idag!



Jag har muffins som favorit och ska nu försöka mig på cupcakes...vad jag läst förut är skillnaden just toppingen. Dvs topping eller ej...



Eller??

2012-01-30 @ 10:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mat och Dryck Blogg Topplista Mat & dryck bloggar länkkatalog Favoritlistan.se Blogglista.se Mat Matbloggstoppen
RSS 2.0