Om att aldrig ha tillräckligt med verktyg

Publicerat: 2011-10-26 Kl: 16:34:16 | I kategori: Baktankar

Någon gång i våras skulle jag för första gången beställa lite verktyg. Jag hade upptäckt att detta med bakning faktiskt var en ganska kul sysselsättning. Då behövdes som sagt verktyg, så att jag också skulle kunna göra alla dessa fina bakverk som fanns på diverse bakbloggar runtom på nätet. Nu var det äntligen dags för mig att beställa och sen fanns det inga gränser för vad jag skulle kunna åstadkomma!

Mannen protesterade väl lite. ”Behöver du verkligen så mycket? Det blir ju dyrt det här…”. Jag bedyrade att ”Jodå, allt behövs. Och dyrt blir det ju bara för att jag inte har någonting sen innan. Sen har jag ju allt jag behöver och kommer inte behöva beställa så mycket mer”. Så glad i hågen bestämde jag mig för vilken lyckligt lottad webbutik som skulle få äran att ta emot min allra första beställning. I varukorgen lades muffinsformar (både enfärgade och randiga och prickiga och mönstrade, både stora och små, det var ju lika bra att passa på), utstickare, sugarpaste, pastafärger, strössel, lite fler muffinsformar, tyllar, spritspåsar, omkopplare (visste inte riktigt vad det var eller vad de var till för, men de var säkert viktiga att ha så det var lika bra att beställa hem dem också, fick dock nöja mig med enbart de små eftersom den stora storleken var slutsåld för tillfället, attans). Jo, det blev väl egentligen kanske lite dyrare än vad jag hade tänkt mig (och mannen hade föreställt sig), men vid tanken på vad jag skulle kunna åstadkomma så gjorde det ingenting. Så vi får äta soppa någon dag extra denna månad, vad gör väl det?

Paketet kom, öppnades med andakt och alla verktyg inspekterades noga. Nu kunde jag börja skapa magi i köket! Problemet var bara att när jag väl fick en idé om vad jag ville åstadkomma, så var det alltid något som saknades; någon ingrediens som inte fanns i vanliga mataffären alternativt något verktyg som jag bara måste ha. Så sedan den första beställningen för ett halvår sedan har jag nog skickat efter verktyg minst en gång i månaden, ibland två (ibland finns det jag behöver i olika webbutiker och då är det bara att gilla läget och göra fler beställningar).

Och lika dyrt blir det varje gång. Omkopplaren? Den ligger fortfarande ouppackad i lådan.


Trots konstant påfyllning är det alltid något som fattas...

Kommentarer
Postat av: Karin L

hahahahhaaaa.... känner igen mig. Hänvisar till min blogg på ungefär samma tema: http://ronjasmatte.blogg.se/2011/october/hur-man-gor-av-med-mycket-pengar.html

2011-10-26 @ 19:42:57
URL: http://ronjasmatte.blogg.se/
Postat av: Simone

enligt min man har jag jättemycket bakprodukter,enligt mig inte så mycket.håller faktiskt med,skulle nog behöva tusentals produkter för att ha allt komplett.

tyvärr är det dyrt här i sverige,billigare att beställa i utlandet

2011-10-28 @ 12:05:35
URL: http://smulansbakblogg.blogspot.com
Postat av: Maria -Marias cupcakes

Min man har kommit till stadiet där han bara suckar och frågar "jaha, vad är det där för pryl nu då?". Tror han är i förnekelsefasen just nu =)

2011-10-28 @ 21:36:09
URL: http://mariascupcakes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mat och Dryck Blogg Topplista Mat & dryck bloggar länkkatalog Favoritlistan.se Blogglista.se Mat Matbloggstoppen
RSS 2.0