Möhippa

Publicerat: 2012-02-15 Kl: 21:48:00 | I kategori: Events

För ett par veckor sedan fick jag en förfrågan om jag ville vara med på en möhippa, för att visa bruden (och resten av damerna) hur man spritsar och dekorerar cupcakes. Jag tyckte det lät roligt, så visst ville jag det =) Lite nervöst var det, från att vara hemma i mitt kök där ingen ser eventuella misslyckanden till att stå framför publik och arbeta samtidigt som jag förklarar vad jag gör.

Jag bakade chokladcupcakes och morotscupcakes som jag tog med. Jag gjorde även i ordning lite dekorationer i sugarpaste som jag tog med, tillsammans med lite olika varianter av strössel. Som frosting gjorde vi först vanlig cream cheese frosting och sedan choklad cream cheese (vi = jag gjorde en omgång frosting och sedan gjorde den blivande bruden två, varav den ena kom att innehålla en skvätt vin efter lite improvisation).



Den blivande bruden fullt upptagen med att spritsa frosting på cupcakes!



Efter frosting ska det dekoreras! Eftersom det var en möhippa tänkte jag "bröllop" med dekorationerna och hade gjort blommor och fjärilar i sugarpaste i olika färger. Strösslet gick i vitt, rött, rosa och lila med mycket pärlor och hjärtan.



Alla fick i uppdrag att dekorera en egen cupcake! Och jag råkade visst hamna i bild jag med ;)




Här är ett urval av de cupcakes som gjordes, visst blev de fina =)

Tack för att jag fick vara med på er speciella dag! Önskar er all lycka i framtiden!

Trackback
Mat och Dryck Blogg Topplista Mat & dryck bloggar länkkatalog Favoritlistan.se Blogglista.se Mat Matbloggstoppen
RSS 2.0