Sockerdekorationer

Publicerat: 2012-06-08 Kl: 10:01:00 | I kategori: Cupcakes: grunder

Det här med att göra sockerdekorationer är verkligen en hel djungel med färger, verktyg, material och olika tekniker. Att modellera figurer är inte något jag är intresserad av direkt, däremot gillar jag blomsterdekorationer. Rosor, pioner, liljor, gerbera, påhittade... Det märks extra tydligt om man tittar i min inspirationsmapp jag har på datorn eller mina boards på pinterest, stilrena designs med blommor är det jag dras till på en gång. Jag har äntligen fått hem lite verktyg för att göra blommor så de senaste kvällarna har jag ägnat till att öva. Gjorde bland annat denna häromkvällen:





Något som är ovärderligt när man ska lära sig något nytt är tutorials, det vill säga en steg för steg beskrivning som visar hur du ska göra, gärna med hjälp av en massa bilder. Här har jag samlat några av mina favoriter!

Sockerrus visar hur du gör snygga vintageblommor och hur du målar dem för det lilla extra.

Även MyCakes har gjort en variant av vintageblomma, en vacker rosa sådan. MyCakes är även riktigt duktig på att göra fina stora rosor, de kräver lite extra arbete, men resultatet gör de värda det!

Bella Cupcakes visar hur du gör vackra ruffleblommor, perfekta att dekorera din cupcake med!

CakeJournal har en hel del olika tutorials, på alltifrån olika sorters blommor till hur du gör ett eget tårtfat. Sidan är väl värd ett besök!


Hoppas ni fick lite inspiration! Jag har många fler länkar på lager, så om det är något som önskas så kanske det kommer fler liknande inlägg framöver. Nu ska jag fortsätta njuta av min Göteborgssemester med familjen =)  

Kommentarer
Postat av: Sabina

Jättefina!!

2012-06-08 @ 11:40:20
URL: http://mammastartor.blogg.se/
Postat av: Marja

Wow, otroligt snygga! Vad duktig du är :)



http://bakasockerfritt.blogg.se/

2012-06-09 @ 19:58:41
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/
Postat av: Kristin @ The Chocolate Box

Tack för länkarna! :) Vill också lära mig att göra blomdekorationer, men har inte kommit igång med det än. Det är ju så fint på cupcakes!

2012-06-10 @ 17:48:07
URL: http://www.thechocolatebox.se
Postat av: Linda

Superbra tips!
Hade sååå gärna velat att du skrev lite mer tips om sockerdekorationer, hur du gör dem och vad man ska använda för nått när man gör dem.

Svar: Hej! Tack =)
Ska ha det i åtanke framöver =)
Maria Lindgren

2013-01-05 @ 15:16:03
URL: http://copiecake.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mat och Dryck Blogg Topplista Mat & dryck bloggar länkkatalog Favoritlistan.se Blogglista.se Mat Matbloggstoppen
RSS 2.0