Somrig blomstertårta

Publicerat: 2012-06-02 Kl: 10:26:24 | I kategori: Tårtor

Phu, äntligen lördag och helg! Har haft en hektisk vecka med mycket jobb och minst sagt klängiga barn! Min lilla ettåring är i en period där hon vill vara så nära som möjligt hela tiden och det är inte så mycket annat att göra än att acceptera det och ha henne i famn hela tiden. Nu är resten av familjen hemma hos farmor så jag har lite lugn och ro här :) Inte klokt hur mycket jag uppskattar att få någon timme ensam hemma emellanåt, där jag kan göra precis vad jag vill. I mitt fall verkar det bli att blogga idag (samt att lyssna på musik som inte handlar om herr kantarell, en blommig falukorv eller ketchup som pruttar). 

Tänkte att jag skulle visa en tårta jag gjorde till äldsta dotterns fröknar tidigare i våras. Hon fick sommarlov tidigt och ska till hösten byta avdelning, så bakade en tårta till fröknarna för att tacka för den här tiden. Min dotter älskar att vara på dagis och personalen där är helt fantastisk, så det tycker jag att de var värda! Sen att det mesta som kunde gå fel när man gör en tårta faktiskt gick fel denna gång är en helt annan sak, jag lyckades rädda den ganska bra, även om jag vid tillfället inte alls var speciellt glad... 






Tårtan fick en ganska enkel design med blommor och fjärilar i lite blandade somriga färger. Borstade de flesta av blommorna med lite guldpulver för att få lite större effekt på dem. Tårtan är täckt med marsipan, men dekorationerna är gjorda utav sugarpaste. 

Själva tårtan bestod av vaniljbotten, rårörda hallon, hallongrädde samt ett lager glasscreme. Jag spacklade tårtan med vaniljsmörkräm innan den täcktes med marsipan. 





 
Kommentarer
Postat av: sabina mammastårtor

vilka härliga färger!

2012-06-02 @ 10:31:39
URL: http://mammastartor.blogg.se/
Postat av: Ida

oj, vilken fin! Denna skulle jag knappt våga äta för att förstöra det fina! :)

2012-06-02 @ 12:06:32
URL: http://enjoylifeforreal.blogg.se/
Postat av: Louise´s Spis

Åhhh, vad jag känner igen det där! Har en kläning 3-åring hemma. "Mammmaaaaaa, var éeee duuuuu!?" Kul. NOT!

Fick några timmar i lugn o ro med maken medans barnen var hos farmor o farfar. Önskar att den store också stannar ibland så man får egen tid att blogga ;-)



Kram!

2012-06-02 @ 18:17:19
URL: http://louisespis.blogspot.se
Postat av: Hanna

Vad fin tårta! :)

2012-06-02 @ 23:03:09
URL: http://hannypandy.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Vacker. Hur gör du blommor & fjärilarna? Är de sugerpaste el masipan & har du anv dig av utstansare?

2012-06-03 @ 09:32:24
Postat av: Ida

Jag är mållös! Den är så fin att jag vill flytta in i den!

2012-06-03 @ 20:04:52
URL: http://idabrita.blogg.se/
Postat av: Marias cupcakes

Tack :) Dekorationerna är gjorda utav sugarpaste Blommarna har jag först stansat ut och sedan format i en silikonveiner.

2012-06-03 @ 20:42:07
URL: http://mariascupcakes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mat och Dryck Blogg Topplista Mat & dryck bloggar länkkatalog Favoritlistan.se Blogglista.se Mat Matbloggstoppen
RSS 2.0