Att vilja förändras

Publicerat: 2012-03-31 Kl: 19:23:18 | I kategori: Baktankar

Just nu längtar jag efter förändring. På mig själv, på mitt hem, på bloggen. Kanske har det med våren att göra, kanske har det med att jag är otålig och impulsiv som person. Jag vet faktiskt inte. Men jag jobbar på det i alla fall, ett steg i taget. Ni som följer mig via facebook vet att det jobbas på en logga för bloggen. Det är min underbara vän Elly som ända bortifrån Australien jobbar med att ta fram en logga som representerar mig och det jag gör. Tror den kommer bli perfekt och längtar efter att den ska vara klar!

Jag vill förändra mig själv, jag vill utveckla mig själv och mina kunskaper. Bli bättre på att baka, på att skriva recept, på att fotografera, på att styla fotograferingar. Men det är svårt, just nu har jag inte möjlighet att göra något på heltid utan det måste hela tiden bli på den tid jag har över efter jobb och familj.

För mig har bloggen redan från börjat inneburit en steg till förändring, för genom bloggen har jag fått möjlighet att utveckla min kreativa sida, en sida jag inte visste att jag hade. När jag av en tidigare chef till mig blev beskriven som en mycket kreativ person förstod jag inte riktigt hur denne tänkte, men kanske såg denne person saker i mig själv som jag då ännu inte insett. Genom bloggen har jag upptäckt vilken glädje jag upplever genom att skapa något visuellt vackert och veta att detta inspirerar andra att vara kreativa. Inspirerar er. Det är detta som hela tiden driver mig vidare, som skapar ett behov av utveckling och förändring.  

Ett steg i taget jobbar jag på en förändring. Ställer mig inför nya utmaningar och möjligheter, som tvingar mig att vara kreativ, att se saker på nya sätt och att utvecklas. Ett steg i taget.
Kommentarer
Postat av: Lilie

Vill bara skriva att jag älskar din blogg !! Är inne varje dag och kollar om du gjort något nytt smarrigt som jag kan lära mej av :)

2012-03-31 @ 20:07:30
URL: http://ayadocksy.blogspot.com
Postat av: Maja

Vad roligt med en blogg-logga! :D

2012-04-01 @ 10:41:45
URL: http://konforta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mat och Dryck Blogg Topplista Mat & dryck bloggar länkkatalog Favoritlistan.se Blogglista.se Mat Matbloggstoppen
RSS 2.0