Theme of the Week: Christmas

Publicerat: 2012-12-21 Kl: 21:48:01 | I kategori:

Det är ju ändå fredag idag, så vi kör en Theme of the Week tycker jag =) Bloggvärlden har de senaste veckorna fullkomligt exploderat med juliga inlägg på allt från tårtor, cupcakes, dekorerade kakor till dekorationer och julgranar och efterlysningar på diverse julgodis. Precis som det ska vara med andra ord! Själv har jag fortfarande lite svårt att förstå att det bara är ett bara dagar kvar till jul, vad hände med att december varade en evighet och julen alltid verkade vara ett par veckor bort?
 
Nej, helgen kommer gå åt till att julstäda huset (skulle jag ha gjort redan förra helgen), slå in julklappar (jag har åtminstone köpt alla), göra julgodis (det jag har gjort hittils har mystiskt försvunnit), baka lite adventsfika, griljera julskinkan och rulla sisådär ett par hundra köttbullar. Och köpa prinskorv, för trots att jag förberett julhandlingen med en gigantisk handlingslista så är det ju alltid något som saknas när jag väl kommer hem, och i år visade det sig vara just prinskorven.
 
Snart är det alltså jul hörrni. Underbart.
 
 
På bloggen Ellas Inspiration finns massor av julinspiration, inte enbart i form av smaskiga recept utan även inredning, pyssel och framförallt dukningstips. Underbart mysig blogg som väl värd ett (eller flera!) besök =) Bloggen hittar ni här.
 
Courtney Whitmore bakom Pizzazzerie verkar aldrig få slut på kreativa idéer. Här har hon med inte mycket mer än polkagrisar skapat ett tårtfat för cupcakes (hmm, blir det ett cupcakefat då?), besök sidan här för att ta del av hennes steg för steg beskrivning!
 
Vet ni fortfarande inte vad ni ska bjuda på för julfika? Mitt tips blir denna kanel- och kaffekaka med kokosfrosting från Family Fresh Cooking. Ser helt underbar ut och jag undrar om jag inte ska testa den själv i jul?
 
Den här tårtan, gjord av Bakingdom, har varit en av mina favoriter sedan jag hittade den på Pinterest för ett bra tag sedan. Både utsidan och insidan är helt fantastiska!
 
Sist men inte minst måste jag tipsa om mitt Christmas-board på Pinterest (om ni är medlemmar, annars rekommenderar jag er verkligen att bli det!), som är full med inspiration i form av bakverk, pyssel och inredning.
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Receptbyran.se

Hoppas du haft en riktigt bra jul.

Svar: Det har jag =)
Maria Lindgren

2012-12-29 @ 10:39:22
URL: http://receptbyran.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mat och Dryck Blogg Topplista Mat & dryck bloggar länkkatalog Favoritlistan.se Blogglista.se Mat Matbloggstoppen
RSS 2.0