Theme of the Week: Pumpkin (2nd Edition)

Publicerat: 2012-11-09 Kl: 19:39:41 | I kategori:

Även veckans tema är faktiskt pumpa! Denna gång inte som ingrediens, utan idag är det utseendet som står i fokus. Jag följer en hel del bloggare (ehum, okey, antagligen alldeles för många) och nu under hösten har det bakats och dekorerats för fullt med pumpa. Bland svenska bakbloggare har jag inte alls upptäckt samma fenomen, utan det är någon enstaka som använt sig av pumpa som ingrediens eller gjort en tårta i form av en pumpa. Som ni säkert redan vet så har jag testat att baka lite med pumpa på sistone och pumpan är helt underbar som ingrediens! Den ger inte så mycket smak, men bidrar till en helt fantastisk konstistens och söthet!
 
Men som sagt, denna vecka är det utseendet som det är fokus på, så här kommer lite länkar som jag tycker är värda att få en närmare titt!
 
 
SweetSugarbelle är en som verkligen kan detta med att dekorera sockerkakor. I flera veckor har hon bjudit på en variation av pumpor, kika in dem: här, här och här! Som om inte detta vore nog tipsar hon även om hur du kan göra pumpadekorerationer av överbliven royal icing samt visar vad du kan använda en pumpautstickare till, förutom pumpor. 
 
Även Glorious Treats kan detta med att dekorera kakor och hos henne hittar vi pumpor som är juvelklädda ochfärgglada. Dessutom finns här 3D-pumpor fyllda med ett sött inre, missa dem inte här!
 
Hos Jamie och Jamie Cooks it up! finns pumpakakor med ett överraskande innehåll... Ni hittar dem här!
Kommentarer
Postat av: Felicia

Hejsan. Jag undrar om du har bra tipps på julcupcakes? Nån med pepparkakesmak eller annat spännande :)
Hade tänkt baka till julen en fin "julgran-cupcake" med knallgrön frosting och såna där sliverkulor på så det ser ut som en julgran, haha! :D men vet inte vad jag ska ha för smak på varken muffinsen och fristing så har du några bra tipps så tar jag gärna emot det :)

Ha det fint! Och tack för en fin inspirerande blogg

Svar: Pepparkakscupcakes är jättegott! Jag har ett recept på sådana om du kikar i decemberkategorin. Annars går det att göra cupcakes med nästan vilken smak du vill, tillsätt lite pepparmint i chokladsmeten, ha i lite saffran. det kommer dyka upp lite olika varianter här längre fram, försöker att inte börja för tidigt med jukbaket =)
Maria Lindgren

2012-11-10 @ 11:52:03
URL: http://rosdalen.blogg.se
Postat av: Felicia

Svar: Tack ska du ha! :D ser fram emot att se vad allt du hittar på :)

2012-11-12 @ 15:15:27
URL: http://rosdalen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mat och Dryck Blogg Topplista Mat & dryck bloggar länkkatalog Favoritlistan.se Blogglista.se Mat Matbloggstoppen
RSS 2.0