Theme of the Week: Pumpkin

Publicerat: 2012-11-02 Kl: 12:51:11 | I kategori:

Förra helgen gjorde jag och min äldsta dotter en halloweenlykta ur en pumpa och för första gången tänkte jag att jag skulle ta tillvara på resterna. Det är inte första gången jag har den tanken, men skillnaden är att det här året så stannade inte det hela bara vid en tanke. Jag har redan gjort två saker (kommer snart på bloggen) och resultatet blev så bra att jag köpte en till pumpa! Bara för att jag vill testa lite fler saker =) Bakar ni med pumpa? Sitter ni på något bra recept så länka gärna (eller skriv receptet) så kanske jag testar det =) Om inte annat så kommer det här lite andra recept på bakverk som innehåller pumpa!
 
This weeks Theme of the Week is pumpkin, enjoy!
 
Jennifer Chong bjuder på en granola med pumpa, pumpakärnor och pumpakrydda (tillsammans med massa andra godsaker!).
 
Two Peas and their Pod har ett helt fantastiskt receptregister och där finns såklart något med pumpa! Dessa Pumkin Chocolate Chip Bars låter helt fantastiska och de måste jag nog försöka mig på själv!
 
Sweet Pea´s Kitchen har experimenterat en hel del med pumpa, men det jag fastnade för var detta recept på pumpafudge, som både ser och låter riktigt goda!
 
Såklart måste vi ha med ett recept på cupcakes med pumpa och detta från Sweetopia, i kombination med frostingen låter ju hur gått som helst!
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Ella

Verkligen en kul grej det här med länkarna! Bra tips!

Svar: Åh vad kul att du tycker det =)
Maria Lindgren

2012-11-03 @ 09:02:31
URL: http://www.sottochsalt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mat och Dryck Blogg Topplista Mat & dryck bloggar länkkatalog Favoritlistan.se Blogglista.se Mat Matbloggstoppen
RSS 2.0