Theme of the Week: bullar

Publicerat: 2012-10-04 Kl: 09:32:07 | I kategori:

Idag är det premiär för Theme of the Week, eller veckans tema helt enkelt. Från början var det tänkt att enbart publiceras på facebook, men eftersom jag vet att flera av er inte har facebook så kör vi här på bloggen med tycker jag! Theme of the Week kommer publiceras på fredagar framöver, men med tanke på dennas vecka tema så tjuvstartar jag redan idag =) Det handlar helt enkelt om att jag vill visa mina favoriter för er! Har ni egna favoriter som inte finns med så får ni mer än gärna lämna en kommentar (gärna med en länk) så kan vi kika på dem oxå =)
 
Som ni säkert redan har listat ut, så är denna veckas tema:
 
 
BULLAR!
 

Nadia har gjort en spännande variant på bullar fyllda med päronmarsipan och vanilj. Inlägget är fyllt med fina bilder, men tyvärr inget recept ännu. Det kanske kommer om vi ber snällt? Bullarna hittar du på hennes blogg här!  

Roy Fares har ett recept på kanelsnäckor fyllda med äpplen på sin blogg och jag tvivlar inte en sekund på att det är hur goda som helst! Roy har dessutom precis släppt sin nya bok Sweet! som direkt har blivit en av mina favoriter. Hans blogg är väl värd ett besök och receptet hittar ni här.

Är det någon som kan detta med bullar så är det såklart Mia Öhrn! Hos henne hittar vi en hel kategori fylld med bullar i olika varianter, vad sägs om: kardemummabullar, choklad- och apelsinbullar eller kolabullar med pekannötter? Recept på dessa och många fler hittar ni hos Mia.

Probably the best Bun in the world hittar vi hos Lisa! Kanelbullar täckta med vad som sägs vara en alldeles ljuvlig glasyr! Hos Sockerrus hittar ni receptet på dessa tillsammans med bilder som gör att det där bullsuget verkligen sätter in...

Bakerella bjuder på sin variant av bullar, som egenligen är en kaka. En kaka fylld med choklad som ser ut som en bulle, så den borde väl räknas? Döm själva, här hittar ni recept och bilder.

Och är det vanliga kanelbullar ni söker, så tipsar jag om dessa helt vanliga men så goda kanelbullar!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mat och Dryck Blogg Topplista Mat & dryck bloggar länkkatalog Favoritlistan.se Blogglista.se Mat Matbloggstoppen
RSS 2.0