Cheesecakemousse

Publicerat: 2012-09-08 Kl: 10:15:31 | I kategori: Fyllningar (tårtor & cupcakes)

Det vankas tårta i helgen! Jag blir alltid lika glad när någon fyller år så jag får möjlighet att baka tårta (sen om födelsedagsbarnet vill ha en tårta av mig är en annan sak :P). Passade på att testa två nya fyllningar till denna (som sagt, det gäller ju att passa på) och denna är en av dem =) Den blev riktigt riktigt god! Passar nog bäst ihop med olika bärfyllningar skulle jag tro.
 

Cheesecakemousse:
~1 lager tårtfyllning 20-24 centimeter
 
200 gram philadelphiaost
100 gram florsocker
1 msk vaniljsocker
1 äggula
2 dl grädde
 
1. Vispa ihop ost, florsocker och vaniljsocker.
 
2. Ha i ägget och vispa samman.
 
3. Vispa grädden ganska hårt i en separat skål.
 
4. Vänd ner grädden i ostsmeten. Låt stå i kylskåpet en stund innan du fyller en tårta med den.
 
Kommentarer
Postat av: Annie

Detta måste jag testa. Lät ju riktigt gott

2012-09-08 @ 13:35:19
URL: http://www.anniefransen.blogg.se
Postat av: Karin O

Åh så gott, bra tips!

2012-09-08 @ 13:38:00
URL: http://kakansemlanoliven.se/
Postat av: Ida

Hej Maria!
Jag undrar om du kanske har något tips på vad man kan baka med nötkräm? :)

//Ida

Svar: Hej! Oj, det finns ju en hel del! Cupcakes fyllda med nötkräm eller en frosting med smak av nötkräm kanske?
Maria Lindgren

2012-09-11 @ 11:49:21
URL: http://Idajaoo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mat och Dryck Blogg Topplista Mat & dryck bloggar länkkatalog Favoritlistan.se Blogglista.se Mat Matbloggstoppen
RSS 2.0