Blondies

Publicerat: 2012-09-29 Kl: 21:03:17 | I kategori: Brownies/Blondies

Här har ni min mans favoritbakverk =) Ett av dem åtminstone, så länge det finns vit choklad i något bakverk så gillar han dem... Blondies är som brownies, fast med vit choklad istället för mörk choklad/kakao. Så medan han åt dessa nöjde jag mig med brownies med kolasås, en helt okey deal med andra ord ;)
 
So while I enjoyed my Salted Caramel Brownies, my husband ate these blondies. He´s not a big fan of chocolate, unless it´s white chocolate. So that was a sweet deal for both of us =) English recipe will be posted in a couple of days!
 
 
Tack för alla fina kommentarer som har kommit på sistone =) Vissa träffade riktigt rätt, bland annat Christines kommentar om att jag verkar vara perfektionist. Jag är lite av en perfektionist, vilket har både sina fördelar och nackdelar. Jag vill hela tiden att allt ska bli bättre, godare, finare, vilket jag tycker är en bra egenskap. Samtidigt ser jag lätt det som inte blev som jag ville och det är sällan jag blir helt nöjd med något... Ska försöka bättre mig och inte fastna i detaljer som inte ville sig riktigt, lovar =)
 
 
 
 Blondies:
~12 bitar
 
150 gram vit choklad, hackad eller chokladknappar
75 gram smör
2 ägg
2.5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
2.5 dl mjöl
1/2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
 
1. Värm ugnen till 175 grader. Smörj en form, 20*20 centimeter stor.
 
2. Smält smöret och 100 gram av chokladen i en kastrull. Rör om hela tiden så att chokladen inte bränns vid och så att chokladen och smöret blandas ihop.
 
3. Vispa ihop ägg, socker och vanilj. Vispa sedan ner chokladsmöret.
 
4. Blanda ner mjöl, balpulver och salt tills att smeten precis har gått ihop.
 
5. Vänd ner resten av chokladen.
 
6. Grädda i nedre delen av ugnen i ungefär 20-25 minuter. Låt kallna helt innan du skär den i bitar.
 
Kommentarer
Postat av: Victoria i Mexico

Wow! Älskar choklad i alla former så måste ju självklart prova även dessa! Tack för alla smarriga recept!

2012-09-30 @ 00:50:28
URL: http://victoriafalck.blogg.se/
Postat av: anna

men gud så gott det där såg ut! älskar också vit choklad :)

2012-10-01 @ 17:19:17
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Min mat,bak och hälsoblogg

Vilken härlig blogg!! Blondies är så gott kan man äta hur mycket som helst av!!

2012-10-05 @ 15:29:20
URL: http://www.peachloveinfood.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ser hur goda ut som helst!

2012-10-07 @ 16:28:40
URL: http://cupcakeshbg.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mat och Dryck Blogg Topplista Mat & dryck bloggar länkkatalog Favoritlistan.se Blogglista.se Mat Matbloggstoppen
RSS 2.0