Tips till midsommar

Publicerat: 2013-06-18 Kl: 20:49:00 | I kategori: Cupcakes

Tänk att midsommarveckan är här nu! För min del vet jag inte riktigt hur det blir med midsommarfirandet, eftersom jag befinner mig i Turkiet, vilket på sätt och vis är lite tråkigt. Det har nästan blivit tradition de senaste åren att vi samlas hemma hos oss och äter och dricker gott och leker lite lekar. Vi får väl se hur det blir i år ;) Men eftersom det är lite svårt för mig att baka just nu, så har jag grävt lite i arkivet och tagit fram riktiga godbitar som passar alldeles utmärkt att bjuda på till midsommar! Lite omedvetet så blev det bara favoriter med jordgubbar, men eftersom det handlar om midsommar så passar väl jordgubbsrecept riktigt bra tycker jag =)
 
I´m giving you my five favourites for the Swedish "Midsommar". You can also see them as my five favourite recipes containing strawberries! Press the links for more pictures and recipes!
 
 
 
1. Förra årets midsommartårta är fortfarande en av mina favoriter när det kommer tillsmakkombinationer! Jordgubbar och lime är verkligen en vinnande kombination! [länk] 2. En av mina favoritpajer är den med jordgubbar och vit choklad, rikligt täckt med smuldeg. Servera den med vaniljsås eller vaniljglass och du har den perfekta efterrätten! [länk] 3. Kanske vill du inte ha något mindre avancerad att bjuda på, utan att för den sakens skull komprmissa med smaken? Då är mitt förslag dessa muffins, fyllda med vit choklad och hackade jordgubbar! [länk] 4. Om du är ute efter något lättare och fräschare passar kokospannacottan med jordgubbar riktigt bra! Marinera jordgubbarna i lite limejuice eller någon god likör för en lite vuxnare variant. [länk] 5. Sist, favoriten som alltid passar, oavsett vilket tillfälle det handlar om: kladdkakecupcakes, denna gång toppade med vispad grädde och dekorerade med färska jordgubbar. [länk]
 
Hoppas ni hittar något recept som passar och att ni får en riktigt trevlig midsommar!
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Malin Rosö - DIY - Lantliv - Villa Gråbo ♡

Gud så gott!
Iår står jag för midsommartårtan på vårt firande, och då blir det såklart jordgubbstårta ;)

2013-06-19 @ 16:17:45
URL: http://malinlindstroms.blogg.se/
Postat av: Mats

Glad midsommar !

Sportfotograf
http://www.sportfoton.se

2013-06-21 @ 16:20:57
URL: http://www.sportfoton.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mat och Dryck Blogg Topplista Mat & dryck bloggar länkkatalog Favoritlistan.se Blogglista.se Mat Matbloggstoppen
RSS 2.0