Bloggeventet

Publicerat: 2012-05-08 Kl: 22:42:00 | I kategori: Events

I helgen som var så var jag som sagt på bloggevent i Göteborg. Vilken upplevelse det var! Helt fantastiskt från att jag checkade in på hotellet tills att jag åkte därifrån. Bara en sådan sak att befinna dig tillsammans med andra människor som delar ditt intresse, som du kan utbyta tankar och erfarenheter med, var helt otroligt.

Eventet var uppdelat i två dagar. Den första dagen hölls det föreläsningar för alla inbjuda bloggare, från genrerna mat, mode och inredning. Dagen handlade om entreprenörskap, att kvinnor ska våga ta för sig och våga satsa på det de tycker om. Föreläste gjorde kvinnor som vågat just detta, de vågade satsa på sin hobby och passion och lyckades. Dag nummer två var vi matbloggare för oss själva och det blev föreläsningar som handlade om mat och bakning och det hanns även med en hel del provsmakningar.

Här kommer lite bilder jag tog under helgen:


Moderator för dagen var Karin Adelsköld, en hel fantastisk och färgstark kvinna, som verkligen bjöd på både det ena och det andra. Även Karin hade en inspirerande historia att berätta, om hur hon mitt i livet bytte karriär och hur hon tack vare det korades till Årets bästa kvinnliga komiker 2011.


UnderbaraClara och forskaren Anna-Karin Nyberg hade tillsammans med Frida (trendenser) premiär för sitt koncept Bloggar & Business, där de pratade om hur de gått till väga för att komma dit de befinner sig nu i livet, gav allmänna råd om hur du ska (kan) tänka kringa bloggandet och allt det som händer runtomkring. Så jäkla bra var de, verkligen!

 
I fikapausen på eftermiddagen fick jag en liten pratstund med UnderbaraClara. Mycket trevlig och mer ödmjuk än vad som ibland kommer fram på bloggen.


Trendenser-Frida och Anna-Karin Nyberg.


Monika Ahlberg, författaren till flera kokböcker och från Rosendahls trädgård i Stockhol, var nog eftermiddagens stora överraskning för mig. Hade någon i förväg berättat för mig att jag fängslat skulle sitta och lyssna på hur någon berättat hur de skapade en trädgård med tillhörande café hade jag inte trott denna, men det är just vad jag gjorde. Monika berättade sin historia på ett sådant livfullt och passionerat sätt, att jag inte hade kunnat gjort annat.


Dagens final var Isabella Löwengrip, Blondinbella. En energisk, livlig och kreativ tjej, som verkligen har mycket på gång hela tiden :)


Det här är Ina, mig veterligen den enda norska deltagaren på eventet och även min rumskompis. Ina driver Matbloggsentralen, och är verkligen full av idéer över bloggandet. Jag hoppas att det blir en bloggträff i Norge framöver, så att jag får en anledning att åka till Norge och så att jag får träffa henne igen :)


Dag nummer två var inriktad på mat och bak. Det blev en hel del prat om brödbak, vilket jag inte är så intresserad av. Vad jag däremot gillar är cupcakes och det var Anna Schärlin, som bland annat driver NK Bakery, där för att prata lite om. Med sig hade hon även en kartong för provsmakning.


Anna Schärlin.




Denna tjej deltog i eventet och även hon överraskade mig på ett positivt sett. Louise Johansson, som vann första säsongen av Sveriges Mästerkock, berättade om hennes medverkan i programmet och hur året efteråt har sett ut. Hon var verkligen en trevlig, ödmjuk tjej som tog sig tid att prata med alla. Hon hade även tagit med sig exemplar av sin nyutgivna bok till allihop, vilket var en trevlig överraskning för en kok- och bakbokssamlare som mig själv :)




Dagen avslutades med att Jeanna Kanold från Flickorna Kanold kom och pratade choklad. Vilken eldsjäl hon var! Pratade om choklad och hennes förhållande till choklad på ett riktigt passionerat sätt. Med sig hade hon små askar med chokladpraliner, som hon tillverkat, som vi alla testade tillsammans. Supergoda var de!

Jag tar med mig så himla mycket inspiration, tankar och idéer från denna helg och jag är verkligen tacksam för att jag fick deltaga. Det jag vill skicka vidare till er är att om det finns någonting ni verkligen tycker om och brinner för och vill ta det hela ett steg längre, våga satsa. Var inte rädd för att misslyckas, men framför allt, var inte rädd för att lyckas.
Trackback
Mat och Dryck Blogg Topplista Mat & dryck bloggar länkkatalog Favoritlistan.se Blogglista.se Mat Matbloggstoppen
RSS 2.0