Varm choklad med apelsinsmak (Hot Orange Chocolate)

Publicerat: 2012-10-30 Kl: 10:12:00 | I kategori: Övrigt

Igår morse när vaknade vräkte det ner snö här. Jag skojar inte, stora snöflingor som bara fortsatte dala i kombination med en ruskig blåst, vilket gjorde att jag helst bara ville gå och lägga mig i sängen igen och sedan inte gå upp igen förrän efter en dag eller två. Eftersom det tyvärr inte är något alternativ för mig så gjorde jag det näst bästa alternativet, jag kokade varm choklad som jag smaksatte med apelsin. Nästan lika bra som att ligga och dra sig i sängen en hel dag. Nästan.
 
 
 
 
Varm choklad:
~2-4 portioner
 
3 dl vispgrädde
2 dl mjölk (3%)
100 gram mörk choklad
1 msk socker
1 apelsin
 
ev vispad grädde
 
1. Hacka chokladen i mindre bitar.
 
2. Värm mjölk, grädde och socker i en kastrull. Ha i choklad och rör om tills den är smält.
 
3. Ha i några skivor apelsin och sjud alltsammans ett par minuter.
 
4. Ta ur apelsinskivorna och servera sedan direkt, gärna med en klick vispad grädde på toppen!
 
 
Detta blir mitt bidrag till Månadens sötsak denna gång, för vad kan vara mer värmande än en kopp varm choklad?
Kommentarer
Postat av: Cissi Par

Nämen ååå va mysigt! Skulle gärna sno din snö! ;)

2012-10-30 @ 12:04:56
URL: http://cissipar.blogg.se
Postat av: Ina

Men ja hur mysigt och gott lät inte d där?! :)

2012-10-30 @ 16:09:34
URL: http://www.inasskapar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mat och Dryck Blogg Topplista Mat & dryck bloggar länkkatalog Favoritlistan.se Blogglista.se Mat Matbloggstoppen
RSS 2.0