Kurser och lite annat

Publicerat: 2013-02-05 Kl: 10:03:18 | I kategori: Events

Nu i vår ska jag testa något nytt för mig, jag ska nämligen börja hålla några olika kurser inom bakning! Det är främst några olika kurser där vi bakar cupcakes, men längre fram i vår blir det även en kurs i cake pops! Redan den 23 februari kommer den första kursen att hållas och det är en tillsammanskurs, där en vuxen och ett barn bakar cupcakes tillsammans. Jag tror det här kursen kommer bli riktigt rolig, jag vet hur kul min egen dotter tycker att det är att vara med och baka. Sist jag hörde fanns det några få platser kvar på denna kurs, så om det är någon som är intresserad så anmäl er gärna! Kurserna kommer vara i Västerås och mer info om dem och hur du anmäler dig hittar du här.
 
 
Sen tänkte jag passa på att tipsa om lite andra ställen där ni kan hitta och följa mig, för allt jag gör hamnar inte alltid på bloggen. Det mesta hamnar däremot på min facebooksida, tillsammans med en hel dels tips från andra bloggare. Det mesta som är nytt och aktuellt publiceras oftast där först! Dessutom har jag utlovat en tävling när vi kommer till 500 gillare där och nu börjar det närma sig, så gå gärna in och gilla sidan =) Facebooksidan hittar ni här!
 
Instagram hittar ni mig faktiskt under två användarnamn. På MariasCupcakes finns det bilder med bakverk såklart, och på bymarialindgren hittar ni min personliga instagram, med bilder från min vardag blandat med mat och en del inredning (vilket är mina övriga två stora intressen).
 
Pinterest har blivit en riktig tidstjuv för mig! Oavsett hur mycket annat jag har att göra så kan jag fastna där i timmar! För er som inte är bekanta med Pinterest är det som en online anslagstavla, där du skapar olika album där kan samla bilder som du dels på pinterest och dels på övriga webben. Superlätt och roligt sätt att hitta inspiration på! Här samlar jag inspiration om olika bakverk, mat, inredning och fotografering.
 
Sedan har ju på senare dagar skaffat mig ett twitterkonto! Det tog ett tag innan jag fick för mig att testa, men nu så! Här hamnar en del del länkar till mina och andras verk som jag vill tipsa om samt en hel del statusuppdateringar såklart =)
 
Slutligen har jag även skaffat mig ett konto på Vine, där ni hittar mig som Marias Cupcakes =) Vine liknar instagram, men med den skillnaden att du här lägger upp korta videosnuttar på det du gör. Jag har inte kommit igång riktigt än, men till helgen kommer det finnas åtminstone en video där =)
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Emilia

Vad kul med kurser :)

Svar: Ja det är lite spännande =)
Maria Lindgren

2013-02-05 @ 17:03:43
URL: http://emiliaskok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mat och Dryck Blogg Topplista Mat & dryck bloggar länkkatalog Favoritlistan.se Blogglista.se Mat Matbloggstoppen
RSS 2.0