Bloglove

Publicerat: 2013-03-25 Kl: 14:19:14 | I kategori: Övrigt

Den senaste tiden har det varit en hel del diskussioner om "näthat" på olika forum (bloggar, tidningar). Näthat, att människor har ett behov av att klanka ner på andra och vad de gör av någon anledning. Jag har varit väldigt förskonad från det på min blogg och det är jag superglad över! Det visar ju bara att jag har de trevligaste och snällaste läsarna ;)
 
För att motverka denna negativa trend har Lisa (Sockerrus) startat med att sprida Bloglove, helt enkelt lite bloggkärlek! Ett sätt att motverka det negativa med lite positivt. Och självklart kan inte jag vara sämre, så i detta inlägg vill jag dela med mig av mina favoritbloggar!
 
Blog Love - Pay it forward
                                                                                                                                  Bild: Sockerrus
 
Call me Cupcake förmodar jag att de flesta av er känner till vid det laget, men det är verkligen en av mina favoritbloggar, mycket för de fina fotografierna Linda tar.
 
Även Made by Mary tar helt underbara fotografier! Och en av de bästa sakerna med den bloggen är att Maria uppdaterar i ett rasande tempo, så det finns nästan alltid något nytt att beundra och inspireras av =)
 
Sweetapolita är helt fantastisk när det kommer till tårtor och cupcakes. Eller, hon är helt fantastisk med det mesta hon tar sig för när det gäller bakning, allt ser helt underbart ut! Dessutom har hon, som jag, en förkärlek till pasteller och det gör ju inte hennes blogg sämre.. ;)
 
Matplatsen är inte en renodlad bakblogg, men tipsar om den ändå för att det finns massor med tips på bakverk (och maträtter för den delen!). Väl värd att besöka nu inför påsken! 
 
Sprinkle Bakes är nog min absouta favoritblogg! Här finns originella bakverk, alla dessutom helt perfekt utförda och riktigt snyggt fotograferade. Haither har även gett ut en bakbok som jag inte var sen att beställa hem =)
 
Har ni några favoritbloggar så dela gärna med er i kommentarsfältet =)
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Kristin @ The Chocolate Box

Finns så himla många bra bloggar! Bakers Royale är nog min absoluta favorit bland utländska bloggar, men Sweetapolita och Sprinkle Bakes hör till favoriterna de med :)

Svar: Aaah, Bakers Royale är oxå en av mina favoriter!
Maria Lindgren

2013-03-28 @ 17:53:13
URL: http://www.thechocolatebox.se
Postat av: Mia

En av många favoritbloggare är www.johannastartor.se :)

Svar: Ja hon gör riktigt fina tårtor =)
Maria Lindgren

2013-04-05 @ 16:19:07
Postat av: Joanna / byblondie.se

Raspberri Cupcakes och I am Baker förutom de som ni redan nämnt då bland utländska bloggar och mi favorit bland de svenska är Mitt Skafferi

Svar: Åh tack för tipsen =)
Maria Lindgren

2013-04-17 @ 19:25:40
URL: http://byblondie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mat och Dryck Blogg Topplista Mat & dryck bloggar länkkatalog Favoritlistan.se Blogglista.se Mat Matbloggstoppen
RSS 2.0