Theme of the Week: jordgubbar

Publicerat: 2013-05-24 Kl: 09:35:00 | I kategori:

Det var ett tag sen det blev något Theme of the Week-inlägg här på bloggen, men i och med att jag befinner mig på Mallorca just nu och har liiite svårt att baka något plus att det faktiskt är fredag idag, så tycker jag att det passar bra! Temat denna vecka är jordgubbar, inspirerat av att sommaren är på ingång och med den färska jordgubbar, samt en underbart god cheesecake som jag åt här nere för ett par dagar sedan.
 
 
 
Vill ni se fler bilder från Mallorca hittar ni dem HÄR.
 
 Louise´s experimenterande resulterade i denna maffiga jordgubbstårta, ett lite annorlunda alternativ till den vanliga grädd- och jordgubbstårtan?
 
Mina favoriter med jordgubbar inblandade måste vara det jag bjöd på till midsommar förra året, nämligen dessa cupcakes och denna underbart fräscha och goda tårta. Jag har redan mina funderingen kring vad årets sommartårta ska innehålla och det kommer nog bli jordgubbar där med!
 
Mowielicious bjuder på helt fantastisk jordgubbsdessert tillsammans med grädd- och jordgubbsfyllda macarons tillsammans med helt underbara bilder av jordgubbar i detta inlägg.
 
Avslutningsvis kanske jag få fresta med en jordgubbsglass? Novicehouswife gör sin på rostade jordgubbar och är defintivt ett recept värt att testa. Här hittar ni det!
 
 
 
 
VIlka är era favoriter när det kommer till jordgubbar och bakverk? Länka gärna till receptet nedan i kommentarerna, så att vi andra kan inspireras  =)
Kommentarer
Postat av: Harisa

Ser riktigt gott ut :)

2013-05-31 @ 13:10:26
URL: http://faaithhopelove.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Vad gott det ser ut!

2013-06-02 @ 22:48:05
URL: http://omdittochdatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mat och Dryck Blogg Topplista Mat & dryck bloggar länkkatalog Favoritlistan.se Blogglista.se Mat Matbloggstoppen
RSS 2.0