Att blicka bakåt -och framåt

Publicerat: 2011-12-31 Kl: 11:50:21 | I kategori: Baktankar

31 december 2011. Nyårsafton.

Hade någon sagt till mig för ett år sedan att jag skulle starta en bakblogg hade jag nog skrattat lite förvånat. Jag? Visst tyckte jag om att baka, men en bakblogg? Så en dag mitt i sommaren så fick jag idén att jag nog skulle starta en bakblogg. Det där med cupcakes hade visat sig vara ganska kul och det var något med hela den kreativa processen som tilltalade mig där. Hur man med enbart ett fåtal ingredienser kan skapa så många olika vackra skapelser, genom att variera mängden av de olika ingredienserna eller genom vilken ordning de tillsätts. Hur man med hjälp av färger, strössel och dekorationer kan skapa cupcakes för alla tillfällen: födelsedagar, bröllop, firmafester, krya-på-dig-gåva.

Det dröjde ett tag innan jag försiktigt började berätta om bloggen. Kanske var det den svenska jante-lagen som spelade in där? Bloggen började växa, blev vald till Veckans bakblogg på blogg.se och fick flertalet inlägg publicerade på blogg.se:s framsida under hösten. Bloggen fick en egen facebook-sida, när jag insåg att jag hade så mycket mer att dela med mig av, men som inte riktigt rymdes inom det innehåll jag vill ha på bloggen. Tänk att jag ett halvår efter att jag startat denna blogg, nu sitter och har framtidsplaner som är så spännande att jag bara genom att tänka på det får fjärilar i magen.   

Jag satte tre mål jag ville uppnå med bloggen under 2011. Nu med facit i hand, så har jag uppnått dem alla tre. Med råge. Så i sann nyårsanda har jag satt nya mål för 2012. Vilka det är? Det håller jag för mig själv ett tag till. Men samtliga går ut på att bloggen ska bli större, finare, bättre. Piece of (Cup)Cake.

Jag önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År, och hoppas att ni stannar kvar även under nästa år!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mat och Dryck Blogg Topplista Mat & dryck bloggar länkkatalog Favoritlistan.se Blogglista.se Mat Matbloggstoppen
RSS 2.0