Kladdkakemuffins

Publicerat: 2011-07-31 Kl: 23:08:01 | I kategori: Muffins





Kladdkakemuffins:
~10 stycken

2.5 dl strösocker
2 st ägg
2 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
1 krm salt
75 gram smör
2 dl vetemjöl

1. Sätt ugnen på 200 grader.

2. Fyll en muffinsplåt med muffinsformar.

3. Smält smöret.

4. Vispa ägg och socker pösigt. Rör ner resterande ingredienser, med smält smör och vetemjöl sist.

4. Fyll formarna till ungefär 1/2, grädda i mitten av ugnen i cirka 13 minuter, lite beroende på hur kladdig du vill att muffinsarna ska vara.

Kommentarer
Postat av: Rebecca Eisengarten

Hej! Har varit dösugen på att baka flera av dina recept och i lördags tog jag och min lillebror tag i det! Vi bakade dessa kladdekakemuffinsen, du kan se resultatet här: http://rebeccaeisengarten.webblogg.se/2011/december/baka-kaka.html#comment

Tackar så hemskt mycket för ett bra recept och goda kakor som det blev! :)

2011-12-26 @ 11:04:25
URL: http://rebeccaeisengarten.webblogg.se/
Postat av: Henrik Stigell

Wow vad gott!

2012-01-20 @ 15:55:45
URL: http://www.familjen-stigell.com
Postat av: Tina

Hej! Ska imorgon baka dina äpple o kanel muffins, de lät så goda så jag ska bjuda svärföräldrarna på gofika, hoppas dom blir lika fina som dina! Jag gjorde kladdkakemuffins för några veckor sedan men dom blev platta som pannkakor.. Dom såg jättefluffiga o fina ut i ugnen men sen när jag tog ut dom o ur ugnen så sjönk dom ihop! Vet du vad jag kan ha gjort för fel? Jag tror jag använde ett liknande recept som du har, kanske var det bakpulver i? Kan det vara därför? Vore tacksam för svar :) det är ju så gott och det vore kul om det såg lite roligare ut :D
Tack för en mysig och inspirerande blogg!

Svar: Vet du, min första tanke var precis att du måste ha haft bakpulver i ;) Jag har provat både med och utan och om jag kommer ihåg rätt så blev det ett större hål i mitten när jag hade det i. För mig kan det sjunka ihop i mitten ibland, men mycket sällan med detta recept faktiskt. Ironiskt, eftersom jag då ofta får göra hål istället om jag ska fylla dem, haha!
Maria Lindgren

2012-08-25 @ 22:47:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mat och Dryck Blogg Topplista Mat & dryck bloggar länkkatalog Favoritlistan.se Blogglista.se Mat Matbloggstoppen
RSS 2.0