Kola- och cream cheese fyllning

Publicerat: 2012-07-11 Kl: 10:30:29 | I kategori: Fyllningar (tårtor & cupcakes)

Denna fyllning gjorde jag med kolakrämen som bas. Fyllig och mäktig men samtidigt riktigt riktigt god! Det är inte alla som vill ha gräddbaserade fyllningar i tårtor så då är denna typ av fyllning bra.
 
Kola- och cream cheesefyllning:
~1 lager tårtfyllning
 
100 gram osaltat smör, rumstempererat
100 gram florsocker
200 gram philadelphiaost
100 gram kolakräm
1 krm salt
 
1. Vispa smöret krämigt.
 
2. Tillsätt florsocker och salt och vispa på hög hastighet tills allt är vitt och fluffigt.
 
3. Tillsätt osten och krämen och vispa ihop tills allt har blivit jämnt.
 
4. Låt stå i kylen en stund innan du fyller tårtan.
 
 
 
Kommentarer
Postat av: annika

hej!

Verkar supergott detta receptet! vad tror du man mer kan ha för en annan fyllning på ett annat lager? Vad tror du passar till om denna är lite söt?
Jag är inte förtjust i citron eller lime...

Tacksam för tips! Kram Annika

Svar: Min favorit är hallon! Hallon är perfekt om man vill ha något som bryter av det söta. Jag gjorde faktiskt en hallonvariant av denna fyllning (kommer på bloggen snart) och kokade egen hallonsylt och bredde på, jättegott (men lite mäktigt). Annars en vanlig hallonmousse (gräddbaserad) eller glasscreme tror jag oxå passar bra till.
Maria Lindgren

2012-07-11 @ 11:36:09
URL: http://www.pojkenoflickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mat och Dryck Blogg Topplista Mat & dryck bloggar länkkatalog Favoritlistan.se Blogglista.se Mat Matbloggstoppen
RSS 2.0