Rostårta

Publicerat: 2012-06-18 Kl: 20:32:51 | I kategori: Tårtor

Ibland går det verkligen inte som planerat, men det kan bli bra ändå. Ibland. Den här tårtan var det tänkt skulle ha helt andra dekorationer, men det ville sig inte riktigt och jag hade inte riktigt ro att sitta och göra dekorationer i ett par timmar, så istället körde jag på fina rosor som dekoration. Fina dyra rosor kanske bör tilläggas, karln i huset höll på att slag när jag berättade... ;)

Det är någonting visst med rosor, jag tycker de är så fina! Har en idé om hur jag vill fixa trädgården med lite rosor, bland annat med klätterrosor uppför portalen som leder till baksidan. Det får nog vänta tills nästa år, då ska vi dra igång "projekt trädgård" här hemma, med allt vad innebär (bygga trädäck, altan, utöka jordgubbslandet, byta staket, plantera nån buske på framsidan, fixa rabatten på framsidan samt karlns idé om att bygga ett litet vattenfall...). Ja ni hör ju, det var hela den sommaren :)




Tårtan består utav en lika delar botten, fylld med vit chokladmousse och persikomousse, spacklad med smörkräm och täckt med dekorfondant. Persikomoussen är en ny mousse jag testat och den blev så god! Receptet på den kommer om nån dag. Nästa gång tror jag att jag ska kombinera den med glasscréme eller någon annan mousse med lite mildare smak, så att persikosmaken kommer fram mer. Riktigt god!


Kommentarer
Postat av: Rebeccas tårtor

Så himla vacker!

Svar: Tack :)
Maria Lindgren

2012-06-19 @ 07:12:59
URL: http://rebeccastartor.blogspot.se/
Postat av: ANGELICA [foto&personligt]

Gillar din blogg! :)

Svar: Åh va roligt :)
Maria Lindgren

2012-06-20 @ 13:24:00
URL: http://stahlbrost.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mat och Dryck Blogg Topplista Mat & dryck bloggar länkkatalog Favoritlistan.se Blogglista.se Mat Matbloggstoppen
RSS 2.0