Spetstårta

Publicerat: 2012-06-29 Kl: 17:18:20 | I kategori: Tårtor

Nu till helgen har jag haft inte mindre än två tårtor att göra =) På den ena tårtan invigde jag min nya spetsform från Strössel & Annat och jag måste säga att jag blev förvånad över hur lätt den var att använda, sånt gillas ;) nu i efterhand ångrar jag att jag inte gjorde en står blomma att ha ovanpå, men fick den tanken lite försent, så det får bli nästa gång! Spetsen är målad med lite pärlemopulver, för att få lite lyster.
 
Tårtan består av vaniljbotten och är fylld med jordgubbsmousse med bitar av färska jordgubbar och glasscreme.
 
 
Nu ska vi ta fredagkväll här =) Köttet ligger i marinad och väntar på att grillen ska bli redo, två filmer är hyrda och en liten påse fredagsgodis är inhandlad. Någon kanske till och med vill kalla det fredagsmys ;)
Kommentarer
Postat av: Hanna

Jättefin! :)

2012-06-29 @ 21:44:02
URL: http://hannaedman.blogg.se
Postat av: Helena

Vad tjusigt med det spetsbandet! Vad är det gjort av?

Svar: Tack! Det är gjort av sugarpaste. Jag har använt en spetsform köpt på Strössel & Annat som man fyller med sugarpaste. Jättelätt att använda!
Maria Lindgren

2012-07-02 @ 04:24:40
URL: http://baklust.blogg.se
Postat av: Mikaela

hej hej. jag har två saker att säga. ett. skulle man kunna be dig göra en tårta till tillexempel födelsedag? och hur mycket skulle det kosta då? och kan man be om ett speciellt tema? och två. söker man på "marias " på google kommer "marias cupcakes" upp. :3 älskar din blogg <3

Svar: Hej! Jag får idag bara göra ett begränsat antal tårtor till folk jag inte känner (lagar & regelverk) så oftast inte. Men du kan alltid skicka ett mejl till mig så kan vi se =) Kul att du gillar min blogg!
Maria Lindgren

2012-07-04 @ 13:52:00
URL: http://mikaelahuttunens.blogg.se/
Postat av: Louise

Hej! Jag har en fråga när det gäller sugarpaste:en. Hur gör du när du ska täcka tårtan med den? Jag har provat att kavla ut den och sen lägga den över tårtan men det blir alltid en massa veck.. Lite tips skulle uppskattas :)

Svar: Hej! Jag spacklar dem med smörkräm innan jag lägger på sugarpaste och försöker spackla så noggrannt jag bara kan. Blir spacklingen jämn så blir det bättre resultat med sugarpasten. Sen är det lite trixigt ibland att få den bra, men att ha tålamod och jobba metodiskt uppifrån och neråt hjälper nog till. Sen har jag märkt att det är lite skillnad på sugarpaste och sugarpaste, vissa märken är smidigare än andra att jobba med. Ballinas och dekorfondanten från Strössel & Annat är mina favoriter hittills.
Maria Lindgren

2012-07-06 @ 22:23:50
URL: http://cookiiiemonster.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mat och Dryck Blogg Topplista Mat & dryck bloggar länkkatalog Favoritlistan.se Blogglista.se Mat Matbloggstoppen
RSS 2.0