Lakritspannacotta

Publicerat: 2013-04-17 Kl: 13:00:53 | I kategori: Dessert

I helgen anordnas det Lakritsfestivalen i Stockholm, någon av er som hade tänkt åka dit? Jag hade tänkt det, men så krockade det med en annan sak och istället blir det Göteborg för mig i helgen. Inte så fy skam det heller! Lite lakrits ska vi väl ända ha på bloggen tänkte jag, så idag får ni recept på en enkel lakritspannacotta! Lakritspulver finns numer att köpa i de flesta större mataffärer och kan ge de flesta bakverk en ny tvist.
 
 
 
Lakritspannacotta:
- 6 portioner

5 dl vispgrädde
2 msk strösocker
3 gelatinblad
2 tsk lakritspulver
 
1. Lägg gelatinbladen i kallt vatten.
 
2. Värm grädden tillsammans med sockret och lakritspulvret i en kastrull.
 
3. Krama ur gelatinbladen och rör ner dem i den varma grädden, tills de smälter. Låt svalna något.
 
4. Fördela grädden i glas och ställ i kylskåpet för att stelna, i minst fyra timmar.
 
5. Garnera med exempelvis hallon, färska eller rårörda.
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: felicia

åh så smarrigt!

2013-04-17 @ 20:16:28
URL: http://feliciasj.blogg.se
Postat av: Saga

Åhh vad gott detta ska jag äta idag! :)
Kram!

2013-05-05 @ 13:12:45
URL: http://Minigotty.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mat och Dryck Blogg Topplista Mat & dryck bloggar länkkatalog Favoritlistan.se Blogglista.se Mat Matbloggstoppen
RSS 2.0