Hallon- och lakritsbrownies (Rasberry- and Liqourice Brownies)

Publicerat: 2013-06-06 Kl: 21:59:19 | I kategori: Brownies/Blondies

Jag sitter här och är lite överväldigad. Sådan respons jag fick på mitt förra inlägg! Så många fina och underbara kommentarer från er allihop. Tänk att ni är så många ändå, som kikar in här emellanåt och klickar sig runt lite, testar recept och lämnar en liten rad här och där. ♥ 

I´m kind of owerwhelmed at this moment. That so many of you commented my last blog post. That you are so many who visit my blog, looks at the pictures, tries the recipes and leaves a comment now and then. It really means a lot to me. 

English recipe on these Rasberry- and Liqourice Brownies will follow after the pictures. Since many of you have asked about it, I´m going to translate all my blogposts, including the ones in the archives. It´s not gonna happen in a day or two, but I will work my way through the archives. If it´s one blog post you are more curious about than another, please let me know and I will translate it first!
 
 
Speciellt beröm om mina bilder värmer lite extra just nu. Jag gillar att skapa recept, jag gillar att baka, men det som mitt hjärta klappar lite extra för just nu är ändå bilderna, att knyta samman hela skapandeprocessen i en bild. Att försöka förmedla en känsla och ett händelseförlopp i en enda bild. Det är inte alltid lätt och det tar tid, men sakta närmar jag mig det jag vill åstadkomma. Och jag är otroligt glad att ni följer mig på vägen dit!
 
 
Blev inte så mycket text om själva huvudrollsinnehavaren, dessa brownies. Men, brownies med smak av lakrits och färska hallon, behöver jag egentligen säga så mycket mer?
 
 
Hallon- och lakritsbrownies:
- 16 bitar
 
150 gram choklad
150 gram smör
3 ägg
1.5 dl socker
1.5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
125 gram hallon
1.5 tsk lakritspulver
 
1. Värm ugnen till 175 grader. Klä en form, cirka 25 * 25 cm, med bakplåtspapper.
 
2. Hacka chokladen och smält denna tillsammans med smöret.
 
3. Vispa äggen vitt och pösigt.
 
4. Vispa ner smöret och chokladen.
 
5. Sikta ner vetemjöl, bakpulver och lakritspulver och blanda samman.
 
6. Häll smeten i formen. Fördela hallonen jämnt.
 
7. Grädda i nedre delen av ugnen i cirka 25 minuter. Låt kallna helt innan du skär upp den i bitar.
 
 
Rasberry- and Liqouricebrownies
- 16 pieces
 
150 gram chocolate
150 gram butter
3 eggs
1.5 dl sugar
1.5 dl flour
1 tsp bakingpowder
1.5 tsp liqouricepowder
150 gram rasberries
 
1. Preheat the oven to 350F (175C). Line a 25*25 cm oven pan with parchment paper.
 
2. Chop the chocolate into pieces and melt with the batter. Let cool.
 
3. Whisk eggs and sugar until its light and fluffy.
 
4. Add the melted butter and chocolate and stir until smooth.
 
5. Sift flour, bakingpowder and liqouricepowder into the butter.
 
6. Pour the batter inte the oven pan and add the rasberries.
 
7. Bake at the lower part of the oven for about 25 minutes. Let cool and then cut into slices.
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: fannie karlsson

vill du bli medlem på members? där kan du shoppa kläder på 30-80% rea! nya kampanjer varje dag, många kända märken. du hittar allt mellan kläder till heminredning! :) om jag bjuder in dig får du 50:- att shoppa för på direkten! :)
Ha en bra dag!

2013-06-08 @ 14:01:10
URL: http://fanniekarlssons.blogg.se
Postat av: Annster

Ser gott ut :)

2013-06-08 @ 14:02:22
URL: http://annster.se
Postat av: Annika

Super mumsigt :>

2013-06-08 @ 14:17:43
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mat och Dryck Blogg Topplista Mat & dryck bloggar länkkatalog Favoritlistan.se Blogglista.se Mat Matbloggstoppen
RSS 2.0