Snabb marängtårta (Easy Meringue Cake)

Publicerat: 2013-06-15 Kl: 20:42:00 | I kategori: Tårtor

Vi hade lite av en kylskåpsrensning hemma för ett tag sedan, vilket resulterade i att vi som belöning fick en jättegod marängtårta till eftermiddagsfika den dagen! I kylen hade jag nämligen limecurd kvar från min svägerskas studentårtor (bilder på dessa finns HÄR) och ett par färdiga marängbottnar i skafferiet. Japp, jag erkänner, jag bakade inte egna marängbottnar! Men det kändes helt okey denna gång, med tanke på att de gjorde att jag kunna svänga ihop denna på endast ett par minuter:
 
Some time ago I improvised a little and used what I had at home, and it just took me a few minutes to make this cake! It´s meringue with lime curd, whipped cream and fresh strawberries. Simple but so delicious!
 
 
Varvade marängbottnarna med limecurd, vispad grädde och jordgubbar och det blev riktigt gott! Limecurden väger upp det söta och bryter av lite grann och är verkligen ett tips till när ni ska baka i sommar! Kanske till midsommartårtan eller som fyllning i cupcakes? Receptet hittar ni här.
 
 
Sommar och jordgubbar alltså. Finns inte mycket som slår det!
 
 
Kommentarer
Postat av: Ida Nilsson

Gud så mumsigt! Hoppas på något liknande på kalaset i eftemiddag ;)

2013-06-16 @ 12:01:46
URL: http://idacnilssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mat och Dryck Blogg Topplista Mat & dryck bloggar länkkatalog Favoritlistan.se Blogglista.se Mat Matbloggstoppen
RSS 2.0