Happy Birthday

Publicerat: 2011-10-08 Kl: 23:15:54 | I kategori: Tårtor

...to me =) Wee, min födelsedag idag =) I år är första gången som jag bakade min egna tårta (eller tårtor egentligen, men den andra får ni vänta lite på). Ville prova på att täcka en tårta med sugarpaste, vilket väldigt många verkar ha fastnat för. Blommor som dekoration är på lagom nivå för mig, att modellera är väl inte riktigt det roligaste jag vet. Det krävdes en del planering och arbete med att göra en tårta, men samtidigt så var det så otroligt kul när det stod en färdig tårta framför mig. Visst finns det en del skavanker på den, men för att vara min första tårta är jag riktigt nöjd. Är nog inte helt omöjligt att det blir nån till framöver :)

Denna tårta består av ljusa bottnar med jordgubbsmousse och glasscréme. Jag spacklade med smörkräm innan jag täckte med sugarpaste med vaniljsmak. Dekorationerna är gjorda utav sugarpaste och mjuka sockerpärlor.



Kommentarer
Postat av: Eleonore

Oj vilken fin tårta! :) Grattis i efterskott!

2011-10-10 @ 10:06:02
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Postat av: Fröken Ankarstav

Åh vilken fin tårta! Grattis på födelsedagen (i efterskott) :)

2011-10-10 @ 18:39:54
URL: http://ankarstav.blogg.se/
Postat av: Anonym

Otroligt fin tårta måste jag säga. :)

2011-10-17 @ 17:04:05
Postat av: Johanna

Vad duktig du är och vilka underbara tårtor! men hur fäster du egentligen blommorna? finns det något speciallim som är ätbart?



Helt underbar blogg!

2011-11-25 @ 21:00:57
URL: http://johannasnaglar.blogg.se/
Postat av: Marias cupcakes

Tack :)



Jag använder oftast ätbart lim när jag fäster blommor, det beror lite på hur stora de är och vilken vinkel (om de sitter ovanpå något eller på sidan). Det fungerar även att pensla med lite vatten.

2011-11-26 @ 10:06:45
URL: http://mariascupcakes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mat och Dryck Blogg Topplista Mat & dryck bloggar länkkatalog Favoritlistan.se Blogglista.se Mat Matbloggstoppen
RSS 2.0