Vanilla Cake Pops

Publicerat: 2012-06-14 Kl: 12:32:06 | I kategori: Cake Pops

Gjorde Cake Pops häromdagen till maken min. Jag använde hans favoritsmaker: vanilj, vanilj och vit choklad. Ändå hade han velat ha mer vaniljsmak på dem =O Själv är jag faktiskt inte så överdrivet förtjust i just vanilj, jag vill gärna ha något som kompletterar för att det ska bli gott, som en sylt eller mousse eller liknande. I botten av dem är det blandade chokladkulor, som jag hittade i affären häromdagen (från DrOetker).

Försökte mig på en ny variant när jag skulle doppa cake popsen i choklad, men det ville sig inte riktigt. Mitt smarta sätt att låta dem torka på visade sig inte vara så smart det heller, men nu vet jag det ;) Övning ger färdighet sägs det ju och nu vet jag åtminstone hur jag inte ska göra!

 
Kommentarer
Postat av: Maja

Det där är jag lite sugen på att göra, kommer receptet? :-)

2012-06-14 @ 17:36:47
Postat av: Kristin @ The Chocolate Box

Är inte heller så förtjust i vanilj, ibland tycker jag att det är vanilj i precis varenda recept jag ser ;) Är lätt att det blir för mycket och att smaken liksom tar över.
Har iallafall lärt mig att gilla vaniljkräm/sås, när jag var liten gillade jag inte det, förstod inte varför alla typ dränkte sina pajbitar i vaniljsås :P

2012-06-14 @ 19:09:43
URL: http://www.thechocolatebox.se
Postat av: Marias cupcakes

Hihi, vaniljsås gillar jag däremot :) varm äppelpaj med massor av kanel och vaniljsås, mums!

Maja, om du tittar på övriga recept under kategorin cake pops så står det hur man gör. Jag höftar numera alltid när jag gör cake pops eftersom det är samma princip: kaksmulor, något klet (ex vaniljsås, philadelphiaost, lemoncurd...), rulla kulor, doppa i choklad (något förenklat). Inte svårt alls :)

2012-06-14 @ 22:35:13
URL: http://mariascupcakes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mat och Dryck Blogg Topplista Mat & dryck bloggar länkkatalog Favoritlistan.se Blogglista.se Mat Matbloggstoppen
RSS 2.0