85-års tårta

Publicerat: 2011-11-09 Kl: 11:08:26 | I kategori: Tårtor

I helgen som var så fyllde min kära lilla mormor 85 år. Det hon önskade sig i present av mig var att jag skulle göra en tårta, som hon kunde bjuda på och jag kunde inte tänka mig en roligare present (i alla fall för mig ;P)! Tillsammans kom vi fram till att en tårta med smak av vanilj och hallon borde passa de flesta. Utseende fick jag fria händer med så det blev namn, ålder och blommor på ovansidan och på sidorna gjorde jag ett mönster och limmade fast sockerpärlor. Mormor blev nöjd med tårtan både vad gäller utseende och smak, så då är jag oxå nöjd =)





Tårtan är gjord på luftiga ljusa bottnar och fylld med rårörda hallon och hallonmousse som ett lager samt vaniljkräm som ett lager. Jag spacklade med vaniljsmörkräm innan jag täckte tårtan med sugarpaste. Samtliga dekorationer är gjorde av sugarpaste, penslade med lite guldglitter och sen dekorerade med mjuka sockerpärlor.  
Kommentarer
Postat av: Vardaxlyx

Vilken fin tårta! =)

2011-11-10 @ 14:23:31
URL: http://vardaxlyx.devote.se
Postat av: cecce

Vilka fina och vackra bakverk du gör!

Hur får man till rutmönstret?



Kram/C

2011-11-11 @ 12:29:39
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mat och Dryck Blogg Topplista Mat & dryck bloggar länkkatalog Favoritlistan.se Blogglista.se Mat Matbloggstoppen
RSS 2.0